Hogyan juttasd el a zenéd Kínába

A globális zenei marketing téma korábbi részeiben a Japán és afrikai zenei platformokkal foglalkoztunk, ezúttal a szintén óriási potenciált rejtő kínai piacról lesz szó.

Fent van a zenéd Spotify-on? iTunes-on?

Van Facebook oldala a zenekarodnak? Youtube csatorna?

Mi a helyzet az Instagrammal? Tumblrre is posztolsz? Soundcloud?

Ez mind király… a helyzet viszont az, hogy ezek egyike sem elérhető Kínában.

Kínában erősen korlátozzák az internetet, és hogy milyen online szolgáltatásokat/weboldalak/appokat lehet elérni. Általában semmilyen külföldi szolgáltatás nem elérhető, viszont mindenre megvan a saját szolgáltatásuk országon belül.

A finn Musicinfo nevű cég kínai zenei platformokra juttat be zenéket, és egy interjú keretében Lahdelma Imrét a cég magyar kapcsolattartóját kérdeztük ki, hogy meséljen egy kicsit a cégről, mivel foglalkoznak és mit érdemes tudni a kínai zenei piacról.

Zenei Marketing Blog: Mondj kérlek pár szót a cégről, mit érdemes tudni rólatok?

Lahdelma Imre: A Musicinfo 2012-ben alakult, székhelye Jyväskylä város Közép-Finnországban. Eleinte zenével kapcsolatos adatok analízisére koncentrált a cég, a “Musicinfo” név is innen ered. Az alapító egy finn DJ (Antti Jokipii), a mostani ügyvezető igazgató és cégtulajdonos Kari Halttunen. 2016-ban kezdtünk digitális zenei disztribúcióval foglalkozni, jelenleg a rohamosan növekvő kínai zenepiacra fókuszálunk.

ZMB: Kikkel dolgoztatok eddig?

L. Imre: Jelen pillanatban több mint 20 országból vannak klienseink, néhány száz előadóval dolgozunk, és több mint 10.000 zeneszámot küldtünk már Kínába. A Todor Gajalov és Steve Lawrence duó rajtunk keresztül töltötte fel a kínai YinYueTai szolgáltatásra a zenevideójukat 2018 januárjában, mára közel 3 milliószor nézték meg.

A Musicinfo igazgatója, Kari Halttunen

ZMB: Mit érdemes tudni a kínai zenei piacról?

L. Imre: Kína a világ legnépesebb országa – statisztikák szerint 720 millió ember hallgat zenét, 700 millió rendelkezik online streaming lehetőséggel. Szóval hatalmas zenepiacról beszélünk, de kínában nem működnek a nyugati streaming szolgáltatók. Viszont a helyi szolgáltatások előfizetőinek száma rohamosan növekszik.

ZMB: Hogyan működik nálatok a zenei disztribúció?

L. Imre: A szolgáltatásnak egy éves előfizetési díja van, de a zenékből jövő bevételeket és jogdíjakat 100%-ban megkapja az előadó és a kiadó. A rendszer egy könnyen átlátható online platformon van, amin keresztül fel lehet tölteni a zenéket és egyéb adatokat, és ugyanitt nyomon követhető minden statisztika és bevétel.

A zenei disztribúció mellett promóciós szolgáltatásunk is van, aminek keretében kínai nyelven promótáljuk az előadó zénéjét a helyi közösségi médiában.

A Musicinfoval való együttműködésünk keretében a Zenei Marketing Blog olvasók 10% kedvezményt kapnak a cég minden szolgáltatására.

Használd ezt a kuponkódot a 10% kedvezményhez: ZMB10 

Weboldal: https://musicinfo.io/

Facebook: https://www.facebook.com/musicinfoGlobal/