Korábbi cikkben volt szó arról, hogyan teheted elérhetővé a zenéd 76 millió potenciális rádióhallgatónak, vagyis hogyan tedd fel a zenéd a Pandorára. Bár a Pandora csak az USA-ban, Új-Zélandon és Ausztráliában elérhető, az én személyes tapasztalatom az, hogy jóval több hallgatóhoz jut el a zeném, mint bármelyik másik streaming oldalon.
Amíg például a Spotify-on, Deezeren a zenéimet alig találják meg, és csak elvétve vannak lejátszások, addig a Pandorán már az első hónapban túlléptem a 8000 lejátszást.
A Pandora nemrég lehetővé tette, hogy a zenészek betekintést nyerjenek a hallgatói adatokba, ami óriási segítség, hiszen jobban megismerhetjük kik hallgatják a zenénket. Ehhez a Pandora AMP (Artist Marketing Platform) rendszerébe kell regisztrálnod.
Néhány példa, hogy milyen adatokat tudsz meg a rendszerből:
– lejátszási adatok (hányszor játszották le a dalokat, hányan lájkolták az egyes dalokat)
– a hallgatók lakhelye
– hallgatók demográfiai adatai (kor, nem)
Hogyan tudsz regisztrálni a Pandora AMP rendszerébe:
1. Regisztrálj egy Pandora fiókot https://amp.pandora.com/
2. Keress rá a zenekarod/előadó nevére, amit kezelni szeretnél https://amp.pandora.com/claim
3. Kell, hogy legyen a zenekarodnak egy Twitter fiókja, amin látszik, hogy hivatalos, és használatban van, mert a következő lépésben meg kell adni a Twitter fiókod.
4. Meg kell adni a zenekar hivatalos weboldalát. Hoppá… itt nem biztos, hogy működni fog ha a Facebook oldalatok adod meg, vagy egy Gportalos/egyéb ingyenes tárhelyen lévő weboldalt.
Hasznos, ha van egy hivatalos, saját domain névvel rendelkező email címe a zenekarnak (info@zenekarom.hu), ami fel van tüntetve a weboldalatokon.
5. Küldeni fognak manuálisan egy emailt erre a hivatalos email címre, amire válaszolnod kell.
Ha ez mind megvan, manuálisan jóvá fogják hagyni a regisztrációd, és be tudsz lépni a Pandora AMP fiókodba, ahol követheted a hallgatói statisztikákat.
Néhány kép az én fiókomból:
Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Iratkozz fel, hogy ne maradj le a bejegyzésekről: