A taxisok tüntetnek az Uber ellen… a zenészek pedig a Spotify ellen.

Uber_Protest_Portland_(15655460313)

Folyamatosan változó világban élünk, és gyakran teljes iparágak alakulnak át, aminek következtében azok húzzák a rövidebbet, akik nem tudnak alkalmazkodni a változáshoz, a régi rendszerben rekedtek, és próbálják azt vissza erőltetni.

Darwin elmélete még ma is él, miszerint nem az lesz a túlélő, aki a legerősebb, hanem aki leggyorsabban alkalmazkodik a megváltozott körülményekhez.

A taxisok világszerte tüntetnek az Uber ellen, ami nem csak értelmetlen, de ráadásul bazi nagy öngól lett belőle. Aki eddig nem hallott az Uberről (Uberról?), ahhoz a taxis tüntetések hatására már biztosan eljutott, mert már a csapból is ez folyik. Óriási publicitást kapott az Uber. A CNBC cikke szerint 850%-al nőtt az új Uber regisztrációk száma a taxis tüntetések hatására. 

Ugyanilyen öngól volt Taylor Swift és a Spotify esete. A zenészek már régóta kritizálják a streaming oldalakat, de 2014. december 3-án Taylor Swift levette az összes zenéjét a Spotify-ról. Hetekig azzal volt tele a sajtó, hogy Taylor Swift ellenzi az olyan streaming szolgáltatásokat, mint a Spotify. A hatalmas publicitást hatására a Spotify történetének legnagyobb növekedése indult el: 2 hónap alatt 10 millió új felhasználó regisztrált a szolgáltatásba, amiből 2.5 millió fizetős user lett.

Az ilyesfajta változások ellen harcolni olyannyira értelmetlen, mintha a posta tüntetne az email ellen, vagy a nyomtatott sajtó tüntetne az internet ellen.

De vannak, akik a változást ki tudják használni, és az új rendszerben megkapaszkodva törnek fel.

Ron Pope egy független zenész az USA-ból, aki a Spotify segítségével óriási rajongóbázist épített. 2010 szeptemberében tette fel a zenéjét a Spotify-ra, és egy 2013-as jelentés szerint 57 millió meghallgatást ért el ez alatt a 3 év alatt (amiért nem mellesleg 334.636 dollár – kb. 90 millió forint bevétele lett csupán a Spotify-ról).

Pope zenéje leginkább Norvégiában és Svédországban robbant be, ahol már akkor is nagyon magas volt a Spotify felhasználók száma. Ebben a két országban szinte már senki nem vásárol zenét, de a “virtuális siker” hatására Pope rendszeresen telt házak előtt koncertezik a skandináv országokban.

Beth Reekles története is hasonló, aki 2012-ben 17 évesen írta meg első könyvét, és azt ingyen megosztotta az interneten. A könyvet 19 millióan töltötték le, és a sikerre a Random House, a világ egyik legnagyobb könyvkiadója is felfigyelt, aki nem sokkal később egy háromkötetes szerződést írt alá a fiatal író lánnyal.

Az életben egy dolog biztos: a változás hulláma eljön, és te döntöd el, hogy harcolsz ellene (és elbuksz), vagy megtanulsz szörfözni, és meglovagolod.

Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Iratkozz fel, hogy ne maradj le a bejegyzésekről: 

E-mail cím:*
Hozzájárulok, hogy hírlevelet kapjak:
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot:*