Felejtsd el amit a marketingről hittél

Minduka_Megaphone

Sok zenésznek a “marketing” hallatán borsódzik a háta, és olyan képek ugranak be, mint például a buta TV reklámok, vagy a nyomulós ügynökök.

Valójában a marketing része mindennek, amit csinálsz. 

Akkor is marketingezel, amikor nem is tudsz róla, vagy nem is tudatosan csinálod.

– Akkor is marketingezel, amikor nevet választasz a zenekarnak, ami tükrözi a stílusotokat.

– Akkor is marketingezel, amikor kiválasztod, hogy milyen borítója legyen a CD-teknek

– Akkor is marketingezel, amikor meghívod az ismerőseid a koncertre, még akkor is, ha ez a meghívás egyáltalán nem nyomulós

– Akkor is marketingezel, amikor kiragasztasz matricákat a zenekarról klubokban, vagy a buszmegállóban

A jó marketing nem valami mesterséges, és gonosz dolog, hanem egyfajta tudatos kommunikáció, hogy elérd azokat az embereket, akik eleve azt keresik, amit te nyújtasz. 

RENGETEG ember van, aki pont a te zenédet keresi, pont egy olyan lemezt akar megvenni, egy olyan koncertre akar elmenni. Mekkora óriási dolog lenne, ha rád találnak ezek az emberek?

Egyáltalán nem kell tukmálónak, nyomulósnak lenned, csupán meg kell tanulnod, milyen eszközök vannak, amikkel eléred ezeket az embereket.

10-15 éve, vagy még régebben ez teljesen máshogy működött. Régebben a kiadók pénzt fektettek az új tehetségekbe… Ma már nem kockáztatnak a kiadók, csak azzal szerződnek, aki már befutott. 

Ma már sokkal nagyobb a verseny, így nem elég jónak lenni. Ha nem tudod eljuttatni az üzeneted (zenédet) a közönséghez, ha nem tudsz kitűnni a zajból, akkor lehetsz BÁRMILYEN jó, senki nem fog tudni rólad azon a 300-600 ismerősön kívül, akik lájkolták az oldalad.

Ugye te is ismersz profi zenészeket, zenekarokat, akik valahogy évek óta nem tudnak befutni, csak tengődnek?

Ma már nem elég zenésznek lenni, minél hamarabb jössz rá erre, annál közelebb leszel a sikerhez.

Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Iratkozz fel, hogy ne maradj le a blogbejegyzésekről:

E-mail cím:*
Hozzájárulok, hogy hírlevelet kapjak:
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot:*

Egy hozzászólás “Felejtsd el amit a marketingről hittél” bejegyzéshez

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.