Facebook hirdetés: hogyan tudsz spórolni

Facebook fizetett hirdetések… sokaknak ökölbe szorul a keze, ha ezt hallják, és dühöngnek, hogy miért kéne fizetniük egy ingyenes oldalon.

Csakhogy SEMMI nincs ingyen. Ha valamiről úgy tűnne, hogy ingyenes, akkor te vagy az árucikk. (lásd rádiók)

Nos, a Facebookon az organikus (ingyenes) elérésről rég tudni, hogy annyira hatékony, mintha fagyis kanállal szeretnénk átevezni az Atlanti-óceánon. Ezért van az, hogy tökjó zenekarok még 10 év után is közel nulla (párszáz) követővel rendelkeznek… nem költenek hirdetésre.

De régebben sem volt ez másképp. A Facebook és internet előtti időkben is pénzbe került hirdetni egy zenekarnak: szórólapok és plakátok. Csak van egy óriási különbség: régen nem tudtuk, hogy kinek hirdetünk, nem tudhattuk, hogy ki fogja látni a plakátot… vakon hirdettünk. Amíg ma Facebookon lézerpontossággal be tudjuk célozni azokat, akiknek nagyon nagy valószínűséggel tetszik a zenénk.

Viszont a másik oldala a dolognak, hogy most nagyobb a verseny, mert ma már hússzor annyi zenekar hirdeti magát, mint akár csak tíz évvel ezelőtt. Verseny van. És ebből a versenyből az jön ki győztesen, aki okosan és hatékonyan marketingezik.

A hirdetés mindenkinek ugyanannyiba kerül, de megtérülése csak annak lesz, aki stratégikusan tudja használni ezt az eszközt.

Egy kezdő zenekar egyenlő egy mikro vállalkozással, ahol minimális pénzt tudunk költeni hirdetésre. Épp ezért minél kevesebb pénzből szeretnénk minél nagyobb megtérülést.

Hogyan tudjuk elérni, hogy minél kevesebbe kerüljön a hirdetés, arról már részletesen írtam a VIP cikkekben.

Ugyanakkor van egy másik tényező, amit nem tudunk befolyásolni. A Facebook hirdetések ára nem állandó. Persze van egy átlag kattintási ár minden országban, de ez az átlag ár is hullámzik. Az elmúlt egy évben azt vettem észre, hogy általában az ünnepek előtt (főleg Valentin nap, fekete péntek és karácsony előtt) felmegy a hirdetések ára.

Ennek egyetlen oka van: az ünnepek előtt nagyon sok cég és nagyon agresszíven hirdet. Ezért a több és nagyobb licitálás miatt nehéz megjelentetni a hirdetésünket, vagy ha megjelenést szeretnénk, akkor nekünk is magasabbra kell tenni a licitet amit egy kattintásért adunk.

Érdemes tehát kihagyni ezeket az időszakokat, megvárni a nagyobb ünnepeket, és csak utána hirdetni. HACSAK nem árulsz mondjuk egy karácsonyi lemezt, akkor nyilván érdemes, de akkor is mindenképp csak a már meglévő rajongóknak hirdess, akik már ismerik a zenéd.

Ha újabb potenciális rajongókkal szeretnéd növelni a Facebook követőid, akkor viszont jó stratégia lehet a “csendesebb” időszakokban tenni ezt, mert akkor alacsonyan tudjuk tartani a hirdetési költségeket.

Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Akkor iratkozz fel hírlevelünkre, mert lesznek hasznos tippek, amiket csak emailben küldünk ki!

E-mail cím:*
Hozzájárulok, hogy hírlevelet kapjak:
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot:*