Ha te is zenész vagy, érthető módon azt szeretnéd, ha a zenéd miatt ismernének el az emberek, és ezzel nincs is semmi baj.
De ha azt akarod, hogy minél többen megismerjenek, ahhoz sajnos önmagában a zene kevés, bármennyire jó vagy.
Szimplán megosztani Youtubeon, Facebookon a videókliped/zenéd önmagában nagyon kevés. Ezt csinálja a zenekarok 99%-a, és ezért sikertelen a zenekarok 99%-a.
A marketingben még egy elnevezés is van erre a teljesen életképtelen módszerre: “Spray and Pray” – azaz “Kiszórni és imádkozni”. Kiszórják a cuccukat, aztán imádkoznak, hogy történjen “valami”, felfedezze őket valaki, vagy befussanak. De aztán semmi nem történik.
Ma már számtalan olyan dolog van, ami elvonhatja az emberek figyelmét (10 éve még nem létezett Youtube és Facebook), és az első kihívás, amivel szembe kerülsz, hogy kitűnj a zajból, és felfigyeljenek rád.
Ellentétben azzal, amit zeneiskolákban tanítanak, nem leszel sikeresebb zenész attól, hogy többet gyakorolsz, és technikailag jobb zenész leszel. El kell jutnod egy olyan szintre, hogy a technikai dolgok ne jelentsenek akadályt, de bizonyos ponton túl ezek a dolgok már nem segítenek, hogy sikeres zenész legyél.
(Az egyetlen dolog, amiben zeneileg mindig érdemes fejlődnöd, az a dalírás, zeneszerzés, hangszerelés. Rengeteg jó zenész van, de csak nagyon kevesen tudnak jó dalokat írni.)
De ha a tehetség nem számít, akkor mik azok, amik segítenek?
1. Vizuális dolgok
A legtöbb zenekar már itt elbukik, és első ránézésre üvölt róluk, hogy amatőrök. Pedig vizuális világban élünk: amikor valaki először lát téged, a weboldalad, a fotód stb. már akkor rögtön kialakul benne rólad egy kép, egy érzés, még MIELŐTT egyáltalán meghallgatta volna a zenéd!
Ha amatőr a weboldalad, a zenekari fotód, vagy épp rövidnadrágban lépsz fel a színpadon, te is a 99%-ba tartozol, akik SOHA nem lesznek sikeres zenészek.
Nem tudom, ki találta ki azt a mondást, hogy “Ne a borító alapján ítélj meg egy könyvet”, de biztos vagyok benne, hogy lövése nincs az illetőnek a marketingről. Bizony, mind a borító alapján ítélkezünk.
Kimutatták, hogy a koncert látogatók 80%-ának fontosabb amit lát, mint amit hall.
2. Az üzleti érzéked és a marketing tudásod
Ha pénzt akarsz keresni a zenéddel, akkor úgy kell kezelned, mint bármilyen más vállalkozást. (mert az is)
Meg kell értened, és tanulnod, hogyan működik egy vállalkozás, és alapvető dolgokat a marketingről.
A marketing nem egyenlő a reklámmal, vagy a rengeteg befektetett pénzzel.
Ismerek zenekart, akik 2 millió forintot fektettek be hirdetésbe, és nulla eredmény lett belőle. Egy másik zenekar pedig 200 ezer forintból szerzett több ezer rajongót. Ekkora a különbség aközött, hogy valaki ért-e a marketinghez, vagy nem.
Ha arra vársz, hogy ezt a részt majd valaki megcsinálja helyetted, pl egy menedzser, vagy egy kiadó felkarol, mert te csak a zenével akarsz foglalkozni, akkor üdv a 99% táborában, akik soha nem lesznek sikeres zenészek!
3. Hozzáállás, gondolkodásmód
Valóban, zenésznek lenni nem a legkönnyebb vállalkozás a világon. De a legrosszabb dolog, amit tehetsz, az az, hogy negatív vagy, és állandóan csak siránkozol.
Ha a zene a mindened, akkor pozitívan kell hozzáállnod, és nem szabad feladni, ha elsőre nem sikerül valami. A legtöbben azért is nem lesznek sikeresek (bármiben), mert túl hamar feladják.
Negatív hozzáállással még senki nem lett sikeres semmiben.
Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Iratkozz fel, hogy ne maradj le a blogbejegyzésekről: