Az elmúlt 2-3 évben arra lettem figyelmes, hogy az emberek tele vannak prekoncepciókkal. Nem létező korlátokat állítanak fel a fejükben, és azt mondják: “Ezt nem lehet!”. Nem azért mondják, mert utána néztek, még csak minimálisan sem néztek utána. Hanem azért, mert ezt HISZIK, vagy azért, mert “valaki” ezt mondta nekik. (aki szintén nem nézett utána, hanem csak azt HISZI).
Egy egyszerű példa: Egy kis cégnél dolgozom, ahol azt tervezzük, hogy postai borítékban küldünk ki az ügyfeleknek egy reklámkampányt. Mivel azt akartam, hogy ne a kukában kössön ki a boríték, hanem megnyissák, azt javasoltam, hogy írjuk rá a borítékra: “Nézd meg, hogy nyertél-e.”, és egy kaparós sorsjegyet tennénk a borítékba.
Erre a többiek azt mondták “Ezt ne csináljuk, mert a kaparós sorsjegy legyártása drága.”
Tudtam, hogy nem néztek utána, ezért megkérdeztem: Honnan tudod? “XY mondta 10 évvel ezelőtt” – jött a válasz…
Tényleg? Lehet, hogy drága, de azért én utánanézek. Egy gyors Google keresés után már mutattam is nekik, hogy egyáltalán nem drága.
Visszagondoltam, hogy az elmúlt 2-3 évben rengeteg ilyen válasszal találkoztam, akár szervezők, akár zenészek, akár ismerősök részéről, amikor ezt mondták: “Ezt nem lehet.” Miközben tudtam, hogy ezek csak az ő fejükben lévő mesterséges, nem létező korlátok, ők maguk soha nem is próbálták megcsinálni, és azóta ezeknek a “nem lehet” dolgoknak a 99%-át én már megvalósítottam.
Erre szokták mondani, hogy “Megcsináltam, mert nem tudtam, hogy lehetetlen.”
Az egyik blog olvasó is írt ide olyan hozzászólást, hogy nem éri meg Facebookon hirdetni, miközben ő maga még soha nem is próbálta a Facebook hirdetést, de ő “tudja”, mert ezt mondták neki. Miközben cégek tízezrei kizárólag a Facebook hirdetésekből élnek.
1. SOHA ne hidd el senkinek, hogy valamit nem lehet/nem éri meg megcsinálni, főleg akkor, ha az illető még soha meg sem próbálta. Legyen az bármi, legyen az lemez kiadás/eladás, koncert szervezés, bármi… nézz utána, próbáld ki, csináld meg, és utána rájössz, hogy tényleg lehetetlen-e.
Bármilyen tanácsot (akár erről a blogról is!) kezelj fenntartásokkal. Nyitottan, de fenntartásokkal.
2. Vedd észre magadon, ha olyan dologról állítasz fel prekoncepciót a fejedben, amit még soha nem is próbáltál. Tényleg nem lehet? Tényleg túl drága? Tényleg lehetetlen felvenni a kapcsolatot XY “fontos” emberrel? Tényleg …. (helyettesítsd be)? Vagy csak azt HISZED, mert például valaki ezt mondta?
Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Akkor iratkozz fel hírlevelünkre, mert lesznek hasznos tippek, amiket csak emailben küldünk ki!