Egyszerű, de hatékony közösségi oldal stratégia zenekaroknak

social-media-419944_1280

Nem tudod, milyen stratégiát használj a közösségi oldalakon, amikor a rajongóknak posztolsz? Milyen tartalmakat ossz meg, és milyen gyakran?

Ha eddig hasraütésre, vagy csak úgy random posztolgattál a közösségi oldalakon, akkor itt van néhány tipp, ami felmérések alapján állítottak össze, és segít, hogy jobban reagáljanak a posztjaidra a követőid.

A 70-20-10 szabály 

Ha nem akarod untatni a rajongóid, de szeretnéd ha eljutna az üzeneted hozzájuk, akkor használd a 70-20-10 szabályt.

70% “branding” – Olyan posztok, amik a márkádról, azaz rólad/a zenekarodról szólnak: fotók a stúdióból, élő koncert felvételek, video blogok, tervek az új lemezről stb.

20% “vegyes” – Különféle posztok vegyesen: például ossz meg olyan zenéket, amiket szeretsz, vagy ismerős zenekarok videóját, random fotókat magadról a konditeremben, vagy a kedvenc éttermedben.

10% “sales/eladás” – A posztok 10%-a szóljon eladásról: “Vedd meg a CD-nket, pólónkat, koncertjegyet” stb.

Milyen gyakran posztoljunk?

Facebook: Naponta maximum kétszer. A Facebookon nem valós időben jelennek meg a bejegyzések, egy hétfői bejegyzés akár még szerdán is megjelenhet az embereknek, ezért túl gyakran nem érdemes posztolni.

Twitter: Naponta legalább háromszor. A Twitteren nagyjából valós időben jelennek meg a posztok, ezért akár naponta háromnál többször is posztolhatsz, ha nem rögtön egymás után jönnek, hanem elosztod őket időben.

Instagram: Naponta legalább egyszer posztoljunk, ez is legyen folyamatos, időben elosztott.

# Mi a helyzet a hashtagekkel? #

Twitter: Maximum 1-2 hastag legyen egy poszt (tweet) mellett. Bár a legtöbben a Twitterrel azonosítják a hashtagek elterjedését, a felmérések azt mutatják, hogy a kettőnél több hashtag rontja az eredményeket, tehát kevesebb követő reagál az ilyen posztokra.

Facebook: Nulla, vagy maximum EGY hashtag legyen egy Facebook posztban! Néhány zenekarnál látom, hogy nagyon sok hashtaget használnak Facebookon, de a felmérések azt mutatják, hogy nagyon nem ajánlott a használata, vagy maximum egy hashtaget érdemes betenni.

Instagram: Határ a csillagos ég! Na itt aztán meg lehet őrülni a hashtagekkel, és bátran használhatunk sokat egy-egy posztnál. A felhasználók Instagramon használják legjobban a hashtageket.

Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Akkor iratkozz fel hírlevelünkre, mert lesznek hasznos tippek, amiket csak emailben küldünk ki!

E-mail cím:*
Hozzájárulok, hogy hírlevelet kapjak:
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot:*