Rengeteg tevékenység van, ami (a zenéd fejlesztése mellett) előrébb viheti a zenei karriered, de talán még annál is több olyan, amivel csak az idődet és pénzed fecsérled. Olyan tevékenységek és ötletek, amik látszólag jó ötletnek (logikusnak) tűnhetnek, de az esetek többségében egy független, alulról építkező zenei produkciónak csak az energiáit veszi el – fölöslegesen.
Mik ezek a dolgok?
1. Olyanoknak akarsz kedvezni, akik nem a célcsoportod
Nem létezik olyan zene a világon, ami mindenkinek tetszik. Ezért ha olyan zenét próbálsz csinálni, (vagy olyan dalszöveget írni), ami mindenkinek tetszik, akkor csak az idődet pocsékolod. Marketingben ugyanez: ne promótáld olyanoknak, akik nem a célcsoportod, ne pródáld őket meggyőzni. Az időd és a marketing büdzséd limitált, véges. (hacsak nincs 200 millió forintod marketingre) Így csak kevés embert tudsz elérni. Célozd azokat akik a célcsoportod, és CSAK őket, mindenki mást felejts el.
2. Ingyenes fellépések
Hacsak nem viszik előre drámaian a zenei karriered, az ingyenes fellépések teljesen fölöslegesek. Ha a fellépést óriási publicitás övezi (nagyszínpad, sztárzenekar előtt fellépni 10.000 ember előtt, TV-s megjelenés stb.), akkor van értelme, egyéb esetben nincs.
3. Százával küldeni a személytelen sablon leveleket
Ha százával küldöd ki a személytelen üzeneteket a Soundcloud linkeddel újságíróknak, szervezőknek, kiadóknak… ne csodálkozz, hogy semmi választ nem kapsz. Másik 5000 zenekar is ezt csinálja, és ők sem kapnak választ az ilyen jellegű levelekre. Ez egyenértékű a SPAM-mel.
4. Kiadót és/vagy menedzsert keresni mielőtt kész vagy rá
A kiadók és menedzserek szinte már soha nem foglalkoznak éretlen, kezdő produkciókkal. Ha van egy kész, és már működő zenekarod, zenei produkciód, van közönséged, amit önmagad felépítettél, vannak rendszeres fellépéseid… akkor már kész lehetsz ezekre.
Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Iratkozz fel, mert lesznek hasznos tippek, amiket csak emailen küldünk ki: