Vettem egy 400 ezer forintos zenei marketing tananyagot – íme az eredmény

Rendszeresen veszek marketing tananyagokat, könyveket, elsősorban az USA-ból, de kizárólag olyat szoktam megosztani veletek, amit le is teszteltem, és látom hogy működik is.

Tavaly augusztusban vettem egy amerikai zenei marketing tananyagot, nem kevesebb, mint 1266 dollárért, azaz kb. 400.000 forintért.

A tananyagban azt mutatják be, hogyan tudjuk Facebook hirdetéssel növelni a Spotify és Instagram követőink számát. Azt gondolom, hogy ennél specifikusabb marketing tananyagot ritkán találni, tehát ami konkrétan zenészeknek szól.

(Itt találod a tananyagot: https://aristakeacademy.teachable.com/p/streaming-instagram-growth Nem affiliate link, úgyhogy nem kapok érte jutalékot. 🙂 )

Több, mint 10 éve hirdetek Facebookon, több tízmillió forintot elköltöttem már hirdetésekre, ezért nagyon nehéz olyan anyagot találnom, ami újat tud mutatni. Viszont a Spotify-ról szóló rész meglehetősen felkeltette a kíváncsiságom.

A kurzus sales oldalán nagyon meggyőző eredményeket mutatnak, egy független előadó, a Hip-Hop műfajban mozgó Lucidious statisztikáit, amit ezzel a hirdetési metódussal ért el.

“Három évvel ezelőtt Lucidiousnak:

Havonta 150 hallgatója volt Spotify-on
45 követője Spotify-on
És kevesebb mint 100 dollárt keresett havonta a zenéjével

Ma pedig:

Havonta 570.000 hallgatója van Spotify-on
125.000 Spotify követője
Havonta 4-5 millió lejátszása a streaming platformokon
Összesen 100 millió lejátszása a streaming platformokon
Havonta 15 – 20 ezer dollár bevétele kizárólag a streaming oldalakról”

(Ez nagyjából havonta 5 – 6 millió Ft bevétel)

Ezeket az eredményeket kizárólag online (Facebook) hirdetésekkel érte el.

Úgyhogy azonnal végigrágtam magam a tananyagon (pár nap alatt), és el is indítottam én is a hirdetési kampányaimat a saját zenekarom Spotify profiljára.

A grafikonon a Barrio Latino Spotify követőinek számát látod egészen 2015-től. Látszik, hogy eddig is folyamatosan növekedett a követők száma, de elég lassan.

Az is pontosan látszik, hogy hol kezdtem el hirdetni, ugyanis ezeken a napokon meredeken felfelé kezdett ívelni a Spotify követőink száma.

Többször leállítottam, majd újraindítottam a hirdetéseket, és az is látszik, hogy amikor nem futott a hirdetés, akkor a követők számának növekedése újra lelassult, és ellaposodott a görbe. Ezért is rajzol ilyen lépcsőzetes alakzatot.

Eddig csak minimális pénzekkel teszteltem – napi 1500 forintokkal hirdettem – de már ebből a minimális összegből is elég durván látszanak az eredmények, és mostantól egyre több pénzt fogok erre fordítani, hogy még gyorsabban növekedjen a követők száma – és ezzel együtt a bevétel.

Ezzel a minimális összeggel is pár hónap alatt megdupláztam a Spotify követőink számát.

Az első 600 követőt nagyjából 5 évbe telt elérni (korábban soha nem hirdettem a Spotify profilunkat, tehát ez csak organikus növekedés volt), további 600 követőt pedig pár hónap alatt, minimális hirdetési büdzséből.

Miért érdemes hirdetni a Spotify profilunkat?

Amíg baromi egyszerű és olcsó Facebook követőket szerezni, a Facebook követők nem feltétlenül zenerajongók, és soha nem lesz abból közvetlenül pénzed, hogy mondjuk megnézik a Facebook posztjaidat.

Viszont a Spotify-on konkrétan zenerajongók fognak bekövetni, akiknek tetszik is amit csinálsz, és meghallgatják a zenéd. Minden 30 másodperces hallgatás után pedig pénzt kapsz. Ha pedig bekövetnek Spotify-on, akkor lehet hogy életed végéig hallgatni fogják a zenéidet.

A legnagyobb előnye ennek, hogy a Spotify lejátszások közvetlenül bevételt termelnek.

Ami azt jelenti, hogy ez egy öngerjesztő folyamat, mert ha hirdetéssel növeled a Spotify követőid számát, akkor több bevételed lesz Spotify-ról, tehát még több pénzt tudsz hirdetésre költeni, amiből még több Spotify követő lesz, ami még több bevételt termel.

Arról nem beszélve, hogy koncertezéssel is jelentősen több pénzt fogsz keresni, ha zenerajongók tízezrei fognak hallgatni Spotify-on.

Azt fontos tudni, hogy ezzel a fajta hirdetéssel ne számíts azonnali megtérülésre. Vagyis ha naponta 1500 forintot költesz a hirdetésre, akkor ne számíts arra, hogy már aznap 1500 forinttal több lesz a bevételed.

De gondolj arra, hogy ha valakinek tetszik a zenéd, és bekövet Spotify-on, akkor az lehet hogy évekig pénzt fog termelni neked.

Ha kiadsz újabb és újabb lemezeket, akkor pedig a Spotify követőid még több zenédet tudják hallgatni, tehát egy hallgatóból még több bevételed lesz.

A VIP blogban pontosan és részletesen be fogom mutatni, hogyan futtatom ezeket a hirdetéseket, milyen beállításokat használok a Facebook hirdetéseknél.

(A VIP blog azok számára elérhető, akik megvették a zenei marketing tananyagot.)