Néhány hazai és külföldi zenei blogon megjelent, hogy a Spotify egy új funkcióval bővítette a Spotify for Artists platformot. Ez a funkció a “Canvas”, ami azt jelenti, hogy bizonyos dalokhoz 8 másodperces kis videókat tudsz feltölteni.
Ahhoz, hogy használni tudd ezt a funkciót, először is fent kell, hogy legyen a zenéd Spotify-on. Másodszor pedig regisztrálnod kell a Spotify for Artists platformra itt: https://artists.spotify.com/
Az igazság az, hogy én nagyon nem szorgalmazom ennek a funkciónak a használatát.
Persze, ha a te zenédet már havonta százezer ember hallgatja Spotifyon, és mondjuk keresel vele havi 300 – 400 ezer forintot, és jelenleg ez a legnagyobb problémád, hogy hogyan tudsz még több interakciót kiváltani a rajongókkal, akkor ez nem rád vonatkozik.
De a zenészek 99%-a nincs ezen a szinten. A többségnek senki nem hallgatja a zenéjét. Így számukra az ilyen funkciókkal való bohóckodás csak elveszi az időt attól, ami lényeges.
Mondom ezt tapasztalatból, mivel én éveket töltöttem el azzal, hogy a világ összes platformjára regisztráltam, a világ összes zenészeknek szóló funkciót, appot, akármit kipróbáltam. Nagy részüket teljesen fölöslegesen, mert semmi eredményt nem hoztak, VAGY minimális eredményt, de rengeteg munkával.
Ezeknek a platformoknak, weboldalaknak, appoknak a nagy része nem arról szól, hogy te, mint zenész jól járj. Hanem arról, hogy a platform jól járjon, pénzt keressen.
Mi az, amivel inkább érdemes foglalkoznod, ha előrébb akarsz jutni:
1. Tanulj új dolgokat dalszerzésről, hogy jobb dalokat tudj kiadni. Aki azt hiszi, hogy már nincs mit tanulnia dalszerzésről, az tud a legkevesebbet. Amint elkezdesz tanulni új dolgokat, rá fogsz jönni, hogy milyen keveset tudsz.
Jobb dalokkal pedig sokkal könnyebb közönséget építeni, és koncerteket szervezni (majd a jövőben…).
2. Írj több dalt. Ne azért, hogy kiadj minden középszerű dalt, hanem azért, hogy gyakorolj, fejleszd a dalszerző képességed. Inkább a minőségben mint a mennyiségben hiszek.
3. Tanuld meg, hogyan tudsz hatékonyan közönséget építeni. A zenei marketing tananyagban összeszedtem, hogy mik azok a csatornák, amik működnek, és rajongókat tudsz vele építeni. Ez közel 20 év tapasztalata összegyűjtve. Ezzel nem csak rengeteg pénzt, de ÉVEKET spórolok neked, hogy neked már ne kelljen ugyanazokon végigmenni, amiket én már kipróbáltam és nem működik.