A legutóbbi cikkben arról írtam, hogy egyre jobban háttérbe kerül a hagyományos rádió, mert az emberek inkább a streaming szolgáltatásokat részesítik előnyben. (Youtube, Spotify, Deezer stb.)
A helyzet az, hogy nekünk zenészeknek is egyre inkább ezekre a platformokra érdemes orientálódni. Nem csak azért, mert a közönség ezeket használja, hanem mert a szolgáltatók egyre több olyan eszközt adnak a zenészek kezébe, amik segítenek elérni a kívánt közönséget.
Az egyik legígéretesebb hirdetési csatorna a Feature.fm
A Feature.fm segítségével a Deezeren tudjuk promótálni a zenénket.
Miben jobb a Feature.fm mint a többi hirdetési csatorna?
Hasonlítsuk össze mondjuk a Facebook hirdetésekkel. A Facebook hirdetésnek megvannak az előnyei, például nagyon sok embert el tudunk érni nagyon rövid idő alatt, viszonylag olcsón.
Viszont megvannak a hátrányai is. Alapvetően az emberek nem azért mennek fel Facebookra, hogy reklámokat és/vagy zenét hallgassanak. Hanem azért, hogy kapcsolatba lépjenek az ismerőseikkel.
Tehát bármit hirdetünk Facebookon, azzal mi “megszakítjuk” ezt az élményt. Ezért a Facebook hirdetést egy összetettebb stratégia RÉSZEKÉNT kell használni ahhoz, hogy eredményes is legyen. (A könyvemben pontosan leírom ezt a stratégiát.)
Nagyon sok pénzt el lehet pazarolni Facebook hirdetésre, ha nem értünk hozzá. Ezt tapasztalatból mondom úgy, hogy legalább 10 millió forintot már elköltöttem Facebook hirdetésekre.
A másik probléma a Facebook hirdetéssel, hogy a célzás sohasem tökéletes. Bár egyre többet tud rólunk a kék óriás, még mindig nem tökéletes a célzás. (A Facebook hirdetésekkel ELVILEG meg tudjuk célozni, hogy kiknek jelenjen meg a hirdetésünk: hány évesek, milyen neműek, miket kedvelnek.)
Ezzel szemben, ha Deezeren hirdetjük a zenénket (a Feature.fm segítségével):
1. Nem szakítjuk meg a felhasználói élményt, hiszen Deezeren eleve azért vannak fent az emberek, hogy zenét hallgassanak. A promótált zenénk “szponzorált lejátszásként” fog elindulni a Deezeren azoknak, akik abban a pillanatban épp hasonló előadókat hallgatnak.
2. A célzás valószínűleg sokkal SOKKAL pontosabb, ugyanis megadhatjuk, hogy kiknek játszódjon le a dalunk: hány évesek, melyik országban élnek, milyen hasonló előadókat hallgatnak.
Bár Facebook videóként is tudod promózni a zenéd, és fizetett megjelenésekkel több és több emberhez el tudod juttatni… LÁTSZÓLAG nagyon olcsó 1-2 forint/megtekintéssel.
DE ezzel az 1-2 forint/megtekintéssel az a baj, hogy a Facebook már 3 másodpercet is megtekintésnek számol, és sokszor ezek automata lejátszások, ráadásul hang nélkül. Ha megnézzük az ilyen videók statisztikáját, akkor látjuk hogy SOKKAL kevesebben nézték végig a videót. (Ami csak annyit jelent, hogy nem 1-2 forintba kerül egy TÉNYLEGES megtekintés, hanem sokkal többe.)
Ezzel szemben a Deezeren csak akkor fizetsz, ha a felhasználó legalább 30 másodpercig hallgatta a zenéd!
Tehát hogyan működik ez a gyakorlatban.
Első lépésként regisztrálj ezen a linken: >> Feature.fm <<(Ha ezen a linken regisztráljsz, kapsz egy 10 dolláros kezdő kreditet!)
Regisztrálj előadóként (artist).
Belépés után hozz létre egy új kampányt, és válaszd ki a Deezer promóciót. (Deezer Sponsored Song)
(Ehhez fent kell, hogy legyen legalább egy dalod Deezeren!)
Ezután ki kell választanod azt a dalt, amelyiket szeretnéd promótálni.
Ez a dal szponzorált lejátszásként fog elindulni a hallgatóknak.
Megadhatod, hogy melyik országban élők, hány évesek hallják a dalod.
Megadhatsz hasonló előadókat, tehát azok fogják hallani a zenéd, akik ezeket az előadókat hallgatják.
Tesztelésként futtattam egy kampányt az egyik zenémre, és ezek az eredmények voltak:
66 dollárt fizettem, és ezért 3340 lejátszást kaptam. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 5 forintomba került, hogy EGY valódi zenehallgató LEGALÁBB 30 másodpercig hallgassa a zenémet. (Aki kevesebb, mint 30 másodpercig hallgatta, azért nem kellett fizetnem semennyit.)
A szponzorált lejátszások által 57 lejátszási listára került rá a dalom. Ez azért zseniális, mert ha felkerült valakinek a lejátszási listájára a dal, akkor abból újabb és újabb lejátszások lesznek. (Amiért már természetesen majd nem kell fizetnem.)
Nagyon remélem, hogy ugyanez a szolgáltatás hamarosan a Spotify-on is elérhető lesz!