Látszat marketing: 4 marketing eszköz, amit a legtöbb zenész használ, pedig semmi értelme

Wall_of_flyers_@_EMP-SFM

A marketing nem az eszközökről szól, hanem arról, hogy hogyan használod őket. 

Te is folytatsz “látszat marketinget”? 

Mi az a látszat marketing?

Amikor azt hiszed, hogy promózod a zenekart, a zenéd, de valójában SEMMI eredménye nincs.

A látszat marketing egy placebo, amit használsz, és aztán hátradőlsz, mert azt hiszed, hogy most tettél valamit, de valójában semmi nem történik.

Néhány példa a látszat marketingre:

1. Matricák

Amikor zenekari matricákat ragasztasz ki a klubok WC-jében, buszon, bárhol a városban. Nem tudom, te hogy vagy vele, de én még soha a büdös életben nem ismertem meg úgy zenekart, hogy láttam a matricáját.

Valahogy nem esik le a zenészeknek, hogy ezeknek a matricáknak nincs értelme. Főleg, hogy másik hatezer matrica mellett vannak kitéve, így már senki nem veszi őket észre.

Ha eredményt akarsz elérni, akkor ki kell tűnnöd a tömegből, ennél sokkal kreatívabb dolgot kell kitalálnod.

2. Közösségi média rossz használata

A közösségi oldalak használata az egyik legfontosabb eszköz a mai kezdő zenészeknek, de ha rosszul használod, akkor semmi értelme, és semmi eredménye nem lesz.

Látszat marketing, amikor a 300 lájkos Facebook oldalatokra kitesztek egy posztot, amit kb 15 ember lát. Abból 2 ember lájkolja. (Az egyik anyukád, a másik meg egy zenekartag…)

Kiteszed a posztot, aztán hátradőlsz, hogy tettél valamit. Mert te úgy hallottad, hogy van ez a vírus dolog… hogy te majd kiteszed, 10 ember megosztja, aztán az ő ismerőseik is megosztják, és tele lesz vele a Facebook… Ezt még tényleg bekajálod, hogy ilyen létezik?

Vagy amikor olyan csoportokban osztod meg a videód/zenéd, ahol olyan emberek vannak, akiket nem érdekel.

3. Rossz célcsoport 

Óriási tévhit, hogy az számít, hogy minél több embernek jelenj meg. Ha 9 millió olyan embernek hirdetsz, akik nem a célcsoportod, akkor semmi eredménye nem lesz.

Volt olyan zenekarom, akikkel rengetegszer léptünk fel TV-ben, de semmi eredménye nem volt. Miért? Mert a műsort nem a célcsoportunk nézte.

Ha csak 1000 olyan embernek hirdetsz, aki a célcsoportod, SOKKAL több rajongód lesz, mintha fellépnél a TV-ben, amit lehet hogy milliók fognak nézni, de őket pont nem érdekli amit csinálsz.

4. Ingyenes koncertek 

Sokan azt hiszik, hogy az ingyenes koncertek majd bevonzzák a közönséget, tehát marketing eszköznek tekintik. Régebben ez a dolog működött is, mivel rengetegen jártak koncertre, így egy tök ismeretlen zenekar is dugig tömött klubokban léphetett fel. (Még nem létezett Facebook, Youtube stb.) Ma már aligha járnak így emberek koncertre, az emberek zöme csak olyan zenekar koncertjére megy el, akiket már eleve ismer: például interneten meghallgatta a zenekart.

Egy kezdő zenekarnak minél többet kell játszania, mert sokat tanulhat belőle, színpadi rutint szerezhet. De ismerek olyan zenekarokat, akiknek egyáltalán nincs szükségük színpadi rutinra, mert mind profi zenészek, mégis 4-5 év után is ugyanitt tartanak, és ettől várják a befutást, a mai napig még mindig csak az a néhány ismerősük jár a koncertjeikre.

Honnan tudod, hogy mi a látszat marketing? 

Baromi egyszerű a válasz: a marketing eszközök hatékonyságát MÉRNI lehet, sőt mérni kell!

A marketingesek azt szokták mondani, hogy az a legrosszabb vevő (rajongó), akiről nem tudod hogy honnan jött. 

Hiszen ha nem tudod, hogy honnan jött az egyik rajongód, akkor azt nem tudod megismételni, többszörözni. Ha tudod, hogy van egy forrás, ahonnan jött egy rajongó, akkor tudod, hogy azt érdemes megismételni, folytatni.

“Az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és várni, hogy az eredmény más legyen.” – Einstein

Mégis a zenekarok újra és újra ugyanazokat az eredménytelen módszereket alkalmazzák.

Te is bele esel ebbe a hibába?

Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Iratkozz fel, hogy ne maradj le a blog bejegyzésekről:

E-mail cím:*
Hozzájárulok, hogy hírlevelet kapjak:
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot:*