Sokan támadják az olyan streaming szolgáltatókat mint a Spotify. A zenészek kizsákmányolásának tartják, hogy egy-egy lejátszás után minimális pénzeket keresnek a zenekarok.
Azt gondolom, hogy rosszul látják a dolgokat. Egyrészt a zenehallgatási szokások és a technológia folyamatosan változik. Akárhogy erőlködsz, a tömegek zenehallgatási szokásait nem fogod tudni befolyásolni. Ez még a többmilliós büdzsével rendelkező major kiadóknak sem sikerült.
Még mindig rengetege vásárolnak CD-t, de a rajongók egy része már SOHA nem fog visszatérni a CD-hez. Nincs is CD lejátszójuk. SOHA nem fognak már MP3-akat másolni és vásárolni.
A rajongók egy része még mindig vesz zenét, de egy másik részét csak a streaming oldalakon fogod elérni. És amint beleszerettek a zenédbe, onnantól megveszik majd a koncertjegyet SOKKAL drágábban mint egy CD-t.
Én jelenleg a streaming oldalakon egy lejátszás után kapok 0,8 – 4 forintot (Spotify 80 fillér, TIDAL 4 forint).
Ha valaki megveszi az egyik dalomat, azért kapok kb. 300 forintot, és soha többé nem fizet érte az illető. A streaming oldalakon viszont lehet hogy 30 évig folyamatosan játssza majd a dalomat, és minden egyes lejátszás után kapok pénzt. Összesen 70 – 300 streaming lejátszás után ugyanott vagyunk, mintha megvette volna, és egy rajongó lehet hogy 30 év alatt ezerszer lejátssza a dalt.
A Spotify idén egy újabb eszközt adott a zenészek kezébe, amivel promótálni tudják a koncertjeiket. Akik a hírlevélen rajta vannak, azok már megkapták ezt az infót korábban.
Mi szükséges ahhoz, hogy megjelenjen a rajongóidnak a koncert dátumod Spotify-on?
1. Fenn kell, hogy legyen a zenéd Spotify-on
2. Regisztrálnod kell egy felhasználói fiókot Spotify-on
3. Regisztrálnod kell egy zenész profilt Spotify-on
4. Regisztrálnod kell egy Songkick profilt, ahova feltöltheted a koncert dátumokat
- Természetesen az első lépés, hogy valamelyik zenei disztributor (aggregátor) segítségével fel kell tenned a zenéd Spotify-ra. Én személy szerint erre az amerikai CDBaby-t ajánlom, akik azon kívül, hogy a világ összes zeneboltjába felteszik a zenéd (iTunes, Amazon stb.), önmagukban is egy zenebolt, és nekem sok lemezt a CDBaby zeneboltjából vásároltak meg.
2. Ha már fenn van a zenéd Spotify-on, regisztrálnod kell magadnak egy sima felhasználói fiókot. Ezt a Facebook profiloddal pár kattintás alatt meg tudod csinálni.
3. Ezután kérvényezned kell, hogy a Spotify-on lévő zenész profilodat kezelhesd. Ez azért is jó, mert így majd hasonlóan tudod kezelni a Spotify zenész profilod, mint a zenekar Facebook oldalát: megoszthatsz üzeneteket, dalokat a zenekar Spotify követőivel! Ezt itt tudod megtenni: http://www.spotifyartists.com/verification/
Miután ezt kérvényezted, össze fogják kapcsolni a felhasználói profilodat a Spotify-on már fenn lévő zenész profiloddal, és innentől a két profil egybeolvad. (Tehát innentől majd azzal a Facebook profillal tudsz bejelentkezni a zenész profilba, amelyikkel felhasználónak is regisztráltál korábban.)
4. Ha ez megvan, regisztrálj Songkick-re egy zenész profilt. Ez nem csak a Spotify miatt jó, hanem Facebookra, Soundcloudra és sok más helyre is így kikerülnek a Songkickre feltöltött koncert dátumaid. Ehhez természetesen össze kell kapcsolnod a Songkick profilod a többi oldalon lévő zenész profiloddal. Songkick zenész profilt itt tudsz regisztrálni: https://tourbox.songkick.com/
Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Iratkozz fel a hírlevélre, mert vannak hasznos tippek, amiket csak emailen küldünk ki, a blogba nem kerülnek fel!