Hogyan NE kommunikálj a rajongókkal

No_whining_allowed_by_vaynex2

Egy holland zenész ismerősömnek nemrég jelent meg az új lemeze, ami mellesleg világszínvonalú produkció, világszínvonalú zenészekkel.

A napokban kiposztolta Facebookra, hogy a Spotify lejátszásokból összesen 14 centet kapott, és hozzá tette, nem tudja, hogy nevessen, vagy sírjon ezen. A képet a Spotify jutalékáról még Facebook borítóképnek is betette.

Rögtön beugrott nekem Lukács Peta bejegyzése, ami szintén nemrég történt, és néhány oldal még írt is róla. (cikk a Lángoló Gitárokon).

Mi a baj ezekkel

Elsősorban az, hogy ez senkit nem érdekel. Senkit nem érdekel a panaszkodás, senkit nem érdekelnek a problémáid. Ha nyilvánosan panaszkodsz, nem oldja meg a problémáid, csak saját magadról festesz negatív képet.

Képzelj el egy pékséget, aminek épp szarul megy a biznisz, a tulaj pedig kiállna az utcára hangosan panaszkodni (vagy épp Facebook postban!), hogy milyen szarul megy neki, és senki nem akar nála vásárolni. Képzeld el, hogy még a sajtóban is megjelenik, hogy senki nem vásárol abban a pékségben…

Szerinted ezek után hány ember akarna ott vásárolni?

Senki nem akar ahhoz csatlakozni, ami szarul megy, de mindenki benne akar lenni abban, ami jól megy.

A zenekarod egy márka, még akkor is, ha nem foglalkozol ezzel. A márka pedig arról szól, hogy az emberek mit éreznek veled kapcsolatban.

Mit ad el egy zenekar?

Erre sokan azt válaszolnák, hogy zenét, vagy élő zenét, vagy CD-t stb. Egyik sem. Az embereket nem érdekli a zene – legalábbis nem annyira mint egy zenészt, mint téged, vagy engem.

Miért hallgatnak zenét az emberek, miért járnak koncertre? Például hogy a napi munka és stressz után kikapcsolódjanak, pozitív hangulatba kerüljenek, kikapcsolódjanak, átszellemüljenek.

Senkit nem érdekel, hogy csóró vagy, kevesen járnak a koncertedre, vagy épp nem fizetett ki téged a klubtulaj. A rajongók nem azért követnek egy zenekart, hogy problémákat, panaszkodást, negatív dolgokat halljanak, hanem épp ellenkezőleg: hogy pozitív dolgokat kapjanak.

Az emberek azért követnek egy zenekart (vagy bármilyen márkát), mert egyfajta életérzést kommunikál nekik. Ha negatív dolgokat kommunikálsz, maximum a negatív embereket vonzod be, akik elmondják majd, hogy “Petikém mennyire igazad van, szar ez az ország. Én is mentem volna a koncertedre, tudod hogy imádlak, de hát válság van, sok az az ezer forintos belépő!”… (írja ezt a 150 ezer forintos okostelefonjáról) 😉

A közönségnek nem menő, hogy szarul megy neked, vagy nincs pénzed. Majd esetleg 5-10 év múlva, amikor baromi sikeres leszel, akkor egy interjúban menő lesz elmondani, hogy anno mennyire éhező művészek voltatok, de addig senkit nem érdekel.

Senki nem akar rajongója lenni egy olyan zenekarnak, ami szarul megy (és panaszkodik is róla). Megsúgok valamit: SENKI nem tudja, hogy neked szarul megy, hacsak nem kiabálod ki a világnak!

A rajongók olyan zenekarokat akarnak követni, és támogatni, akik pozitívak, és készek, hogy meghódítsák a világot! Aztán majd elmondhatják, hogy “én már akkor is ismertem őket, amikor…”

Maradj pozitív, és pozitív dolgokat ossz meg. Ha pedig szeretnéd, hogy többen járjanak a koncertedre, iratkozz fel a hírlevelünkre:

E-mail cím:*
Hozzájárulok, hogy hírlevelet kapjak:
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot:*