Ezért nem keresnek pénzt a zenészek: 8 weboldal hiba

Internet1

Több, mint kétezer magyar zenekar weboldalait néztem át a napokban. Sajnos a helyzet elég lesújtó.

Ha egy szervező lennék, aki fellépést szervezne, vagy egy rajongó, aki lemezt venne, a zenekarok 90%-a elesne a pénztől… ezek miatt a hibák miatt:

1. Nincs weboldal 

Senki nem fog komolyan venni weboldal nélkül, nem véletlen, hogy senki nem is hív koncertre.

2. Van domain név, de Facebookra mutat, vagy üres tárhelyre 

Ez még talán rosszabb, mintha nem lenne! Kattintás után nem éppen az vár, amire számítottam. (negatív felhasználói élmény). Egyből egy negatív nyomot hagysz magadról.

2. Myspace, Facebook

Úristen, ez komoly? Ki van még fenn Myspace-en?? Valószínűleg a sok elavult zenészen kívül senki. A Myspace már 5 éve is ciki volt.

Ezek egyike sem helyettesíti a weboldalt. max egy jó marketing eszköz lehet (a Facebook), ha jól használják.

SENKI nem fog regisztrálni ezekre, csak hogy üzenetet írjon neked.

3. Ingyenes tárhelyen van (atw, gportal stb.) 

Megint csak amatőr hozzáállást tükröz egy olyan zenekar, aki nem képes pár ezer forintot befektetni egy saját weboldalra. Plusz a sok zavaró reklám miatt elveszik a lényeg.

4. Amatőr weboldal

A sok ugráló gif-től kezdve (ami a 90-es években sem volt azért annyira menő), a túl sok fölösleges szemét (naptár, óra, egyéb hülyeség) Golyózik a szemem az elb.szott betűtípusoktól és az amatőr színösszeállítástól. Olvashatatlan szövegek.

Bannerek… mennyi pénzt kapsz azoktól, akiknek kitetted a bannerét? Mert ha félmillió forinttal támogatták az idei turnéd, akkor rendben van a banner. (de megnézed, a nagyobb zenekarok még a szponzor bannerét sem teszik ki, max egy kicsi logot)

5. Nincs elérhetőség!

Egyáltalán minek akkor weboldal? Ha akartam volna, akkor sem tudtam volna felvenni a kapcsolatot rengeteg zenekarral, mert egyszerűen semmilyen elérhetőség nincs kitéve! Se email, se telefon. Mindkettő legyen.

6. Intro / belépő oldal amire kattintani kell

Minek? Fölöslegesen megdolgoztatod az embereket.

7. Automatikus zene lejátszás

Nagyon zavaró! És sokan azonnal bezárják a “zenélő” oldalakat. Meglehetősen arrogáns dolog az automatikus zene lejátszás.

8. Nem árul semmit

Szinte egy weboldalon sem árult a zenekar CD-t, pedig bizony még sokan vennének! Néhány helyen kiírják, hogy “CD rendelés ezen az emailen”.

Senki nem fog azzal bajlódni, hogy emailt írogasson… Vagy te ismersz olyan webshopot, ahol emailen kell rendelni?

A profi zenekari weboldal: 

1. Saját domain néven, saját tárhelyen fut

A www és a .hu között a zenekar nevével.

2. Profi grafikus készítette a dizájnt

De minimum egy 10 dolláros sablon weboldal, amin csak átírod a szövegeket.

3. Letisztult 

Ne kelljen vadászni a menüpontokat, csak a lényeg legyen. Nem baj, ha egyedi a dizájn, de ne legyenek elrejtve a dolgok. Pl ne egy TV legyen a “Videók” menüpont, hanem legyen kiírva!

A menüpontok terén nem kell feltalálnod a spanyolviaszt, legyen a megszokott: Főoldal, Bio, Képek/Videók, Kapcsolat stb. Aki ezeket keresi, gyorsan akarja megtalálni, főleg a szervezők!

4. Reszponzív 

Az emberek kb. fele már mobilról netezik, így hátrányban vannak azok a zenekarok, akiknek nincs erre optimalizálva a weboldala.

5. Nincs rajta semmilyen reklám 

Semmilyen reklámnak, vagy fölösleges dolognak nincs helye. (Google Adwords, haverok bannerjai stb.)

 6. Minden elérhetőség feltüntetve

Annyira abszurd, hogy ezt le kell írni. Mégis mi értelme van egy weboldalnak ezek nélkül? Az email cím lehetőleg info@zenekarnév.hu. A cuncika86@freemail.hu elég hülyén néz ki!

Plusz telefonszám, plusz kapcsolattartó személy neve.

7. Lehet vásárolni

Ha van CD, póló, lehessen rendelni! Egy sima űrlapot kell létrehozni, ami tök ugyanolyan, mint a kapcsolattartó űrlapok. Nem egy nagy macera.

Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Iratkozz fel, hogy ne maradj le a blogbejegyzésekről:

E-mail cím:*
Hozzájárulok, hogy hírlevelet kapjak:
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot:*