Tegnap egy ismerősömmel beszélgettem, és szóba került az egyik népszerű Facebook oldal. Az ismerősöm megjegyezte: “Mostanában el van tűnve ez az oldal, nem posztolgat semmit.”
Szinte biztos voltam benne, hogy ez nem igaz, sőt, mondtam neki, hogy valószínűleg naponta többször is posztol a szóban forgó Facebook oldal.
Ma meg is néztem, és igazam volt: az oldal KÉT ÓRÁNKÉNT posztol valamit!
A probléma az, hogy a Facebook OLDALAK posztjai ma már alig jutnak el a követőkhöz. Ez a tendencia nem új, már évekkel ezelőtt elkezdődött az a folyamat, hogy a Facebook egyre kevesebb emberhez juttatja el amit kiposztolsz a Facebook oldaladdal.
(Csak félreértések elkerülése végett, sokan keverik: Facebook PROFIL, ami mindenkinek van, – pl. “Kis Pista” személyes profilja, ahol az ismerősökkel tartod a kapcsolatot.
Viszont a Facebook OLDAL ami cégeknek, márkáknak, zenekaroknak van. A Facebook OLDALAKNAK követői/rajongói vannak. A kettő nem ugyanaz, mégis sokan keverik, és a Facebook profilt is “oldalnak” hívják.)
Már nagyjából három éve is 2% körül volt az átlag elérése egy Facebook oldalnak. Ez annyit jelent, hogy amit kitettél, az 100 követőből 98-nak MEG SEM JELENT a hírfolyamban! Százból KETTŐ embernek jelent meg a hírfolyamban.
Ez nem jelenti azt, hogy az a kettő ember el is olvasta, ez csak annyit jelent, hogy MEGJELENT nekik a poszt a hírfolyamban. Ennél sokkal kevesebb ember nézte is meg/olvasta el a posztot.
Ráadásul ez a 2%, ez egy három évvel ezelőtti adat, most nagyjából 1% alatt lehet az elérése egy átlag posztnak, mert a Facebook egyre jobban háttérbe szorítja a céges oldalakat.
A cikk elején említett oldalnak 1,3 millió követője van, és egy posztját átlagosan 2000 ember szokta lájkolni. Ez 0,15% azaz nulla egész tizenöt százalék.
Tehát ha te rengeteg munka és pénzbefektetés árán összegyűjtöttél mondjuk tízezer rajongót, akkor ugyanilyen számokkal nagyjából 10 azaz TÍZ ember fogja lájkolni amit kiteszel. És a tízezer rajongóból 9990 rajongó nem is fogja látni mit posztolsz.
Persze megteheted hogy rengeteg órát azzal töltesz, hogy értelmes, hasznos posztokat gyárts, és naponta tízszer posztolj…. kérdés, hogy megéri-e ennyi időt és munkát tölteni azzal, hogy 10 rajongó helyett 100 rajongót érj el a tízezerből…
A Facebook a lehető legrosszabb csatorna a rajongókkal való kapcsolattartásra. Ezt írtam három évvel ezelőtt, azóta ez csak még rosszabb lett.
A másik alternatíva, hogy fizetsz a Facebooknak azért, hogy minél több emberhez jusson el amit kiposztolsz – igen, olyan emberek eléréséért kell fizetned, akik már követik a zenekarod Facebook oldalát, tehát nagy valószínűséggel rajongók.
Vagyis szinte majdnem mindegy hogy nulla követője, vagy egymillió követője van a Facebook oldaladnak, így is – úgy is fizetsz az elérésért.
Szerencsére van egy csatorna, ahol a rajongók SZÁZ SZÁZALÉKÁT eléred, ráadásul teljesen ingyenes, nem kell fizetned az elérésért.
Melyik ez a csatorna? Erről írok a tananyagban itt: https://zeneimarketing.hu/zmk/