6 tipp, hogyan érj el egymillió megtekintést Youtube-on

OK_Go_-_This_Too_Shall_Pass

A Youtube évek óta a világ első számú zenei csatornája Magyarországon (is). Ennek ellenére a magyar zenészek, zenekarok többsége még mindig 10-15 évvel ezelőtti elavult módszerekkel próbálják használni, és nem aknázzák ki a benne rejlő lehetőségeket.

Néhány tipp, hogyan tudod jobban kiaknázni a Youtube adta lehetőségeket, mint zenész:

1. El kell kezdened

Rengeteg zenekarnak még ma sincs Youtube csatornája, vagy ha van is, maximum 1-2 videót töltött fel, azt is már 2-3 éve. Kezdj el videókat feltölteni… már tegnap!

2. Legyenek rendszeresen videóid

Talán a 10-15 évvel ezelőtti “zenecsatornás” (elavult) időszakból ered, hogy a zenekarok évi 1-2 videoklipben gondolkodnak.

Anno kiadtak a zenekarok évente átlagban 1 videoklippet, és azt naponta többször lejátszották a zenei tévék. A zenekarokban a mai napig ez a berögzültség van, vagy ezt próbálják másolni. Évente 1x belefeccölnek egy nagyobb összeget egy videoklipbe, és aztán ezt megosztják (spray and pray), és attól várják a csodát egy évig.

Ezzel csak az a baj, hogy egy kezdő zenekarnál jó eséllyel pár ezer embernél több nem fogja megnézni azt az egy videót.

A folyamatos növekedéshez folyamatosan kell videókat gyártanod, minimum havonta egy videót, de a legjobb, ha hetente föltöltesz egyet. Korábbi cikkben írtam arról, hogy milyen videókat készíthetsz, ne csak videoklipben gondolkodj. Minél több videót gyártasz, annál többen fogják megnézni a csatornád.

3. Senkit nem érdekel, mennyit költöttél a videóra

Akár 1 millió forintot költöttél a klipre, akár 10.000 forintot, szinte biztos, hogy ugyanannyian fogják megnézni a videódat. Senkit nem érdekel, hogy hány milliós kamerával vetted fel, és melyik menő rendező rendezte a klipet. Ma már telefon kamerával is vesznek fel sikeres zenei videókat.

Sokkal fontosabb, hogy például mennyire kreatív a videó, de akár a legegyszerűbb hálószobában zenélős videók is tökéletes tartalmak.

Fontos a minőség, de ehhez nem feltétlenül kell százezreket költened egy-egy videóra.

4. Használd ki a web 2.0-t 

Vége annak az időszaknak, amikor az emberek csak leültek a TV elé, és passzívan befogadták amit az arcukba nyomtak. Ma már mindenki egyben tartalom előállító is valamilyen szinten (Facebook megosztás pl arról hogy éppen hol kajált).

A zenekarok még mindig nem értik, hogy nem a régi rendszer van, és be kellene vonni a közönséget a “beszélgetésbe”.  Még mindig csak kiteszik a cuccukat, és aztán várják, hogy a közönség lépjen feléjük.

Neked kell kezdeményezned, hogy a közönség megossza, hozzászóljon a tartalmaidhoz.

A videóban és a videó leírásában is megkérheted őket, hogy osszád meg, írják le véleményüket, kövessenek Facebookon.

5. Együttműködés másokkal

Youtube-on alapvetően két féle képpen tudsz együttműködni másokkal:

– Ha valaki másnak is van követő tábora/rajongói, akkor meghívhatod az egyik videódba vendégnek. Ilyenkor ő is meg fogja osztani a videót a rajongóinak.

– Vagy gyárthatsz egy videót, amit ő feltölt a saját Youtube csatornájára ezáltal szintén megismer téged az ő közönsége.

6. Türelem

Az egymillió megtekintés nem fog néhány hét alatt és néhány videó feltöltése után bekövetkezni, türelmesnek kell lenned, és folyamatosan gyártani a tartalmat, ha eredményt akarsz elérni.

Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Iratkozz fel, hogy ne maradj le a blog bejegyzésekről:

E-mail cím:*
Hozzájárulok, hogy hírlevelet kapjak:
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot:*