A Youtube évek óta a világ első számú zenei csatornája Magyarországon (is). Ennek ellenére a magyar zenészek, zenekarok többsége még mindig 10-15 évvel ezelőtti elavult módszerekkel próbálják használni, és nem aknázzák ki a benne rejlő lehetőségeket.
Néhány tipp, hogyan tudod jobban kiaknázni a Youtube adta lehetőségeket, mint zenész:
1. El kell kezdened
Rengeteg zenekarnak még ma sincs Youtube csatornája, vagy ha van is, maximum 1-2 videót töltött fel, azt is már 2-3 éve. Kezdj el videókat feltölteni… már tegnap!
2. Legyenek rendszeresen videóid
Talán a 10-15 évvel ezelőtti “zenecsatornás” (elavult) időszakból ered, hogy a zenekarok évi 1-2 videoklipben gondolkodnak.
Anno kiadtak a zenekarok évente átlagban 1 videoklippet, és azt naponta többször lejátszották a zenei tévék. A zenekarokban a mai napig ez a berögzültség van, vagy ezt próbálják másolni. Évente 1x belefeccölnek egy nagyobb összeget egy videoklipbe, és aztán ezt megosztják (spray and pray), és attól várják a csodát egy évig.
Ezzel csak az a baj, hogy egy kezdő zenekarnál jó eséllyel pár ezer embernél több nem fogja megnézni azt az egy videót.
A folyamatos növekedéshez folyamatosan kell videókat gyártanod, minimum havonta egy videót, de a legjobb, ha hetente föltöltesz egyet. Korábbi cikkben írtam arról, hogy milyen videókat készíthetsz, ne csak videoklipben gondolkodj. Minél több videót gyártasz, annál többen fogják megnézni a csatornád.
3. Senkit nem érdekel, mennyit költöttél a videóra
Akár 1 millió forintot költöttél a klipre, akár 10.000 forintot, szinte biztos, hogy ugyanannyian fogják megnézni a videódat. Senkit nem érdekel, hogy hány milliós kamerával vetted fel, és melyik menő rendező rendezte a klipet. Ma már telefon kamerával is vesznek fel sikeres zenei videókat.
Sokkal fontosabb, hogy például mennyire kreatív a videó, de akár a legegyszerűbb hálószobában zenélős videók is tökéletes tartalmak.
Fontos a minőség, de ehhez nem feltétlenül kell százezreket költened egy-egy videóra.
4. Használd ki a web 2.0-t
Vége annak az időszaknak, amikor az emberek csak leültek a TV elé, és passzívan befogadták amit az arcukba nyomtak. Ma már mindenki egyben tartalom előállító is valamilyen szinten (Facebook megosztás pl arról hogy éppen hol kajált).
A zenekarok még mindig nem értik, hogy nem a régi rendszer van, és be kellene vonni a közönséget a “beszélgetésbe”. Még mindig csak kiteszik a cuccukat, és aztán várják, hogy a közönség lépjen feléjük.
Neked kell kezdeményezned, hogy a közönség megossza, hozzászóljon a tartalmaidhoz.
A videóban és a videó leírásában is megkérheted őket, hogy osszád meg, írják le véleményüket, kövessenek Facebookon.
5. Együttműködés másokkal
Youtube-on alapvetően két féle képpen tudsz együttműködni másokkal:
– Ha valaki másnak is van követő tábora/rajongói, akkor meghívhatod az egyik videódba vendégnek. Ilyenkor ő is meg fogja osztani a videót a rajongóinak.
– Vagy gyárthatsz egy videót, amit ő feltölt a saját Youtube csatornájára ezáltal szintén megismer téged az ő közönsége.
6. Türelem
Az egymillió megtekintés nem fog néhány hét alatt és néhány videó feltöltése után bekövetkezni, türelmesnek kell lenned, és folyamatosan gyártani a tartalmat, ha eredményt akarsz elérni.
Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Iratkozz fel, hogy ne maradj le a blog bejegyzésekről: