5 dolog, amit eltanulhatsz a táncoló könyvelőtől

sp_image_245

Csak 1 éve indult a Youtube csatornája, és olyan igazán óriási sikert még nem aratott (63.000 Youtube megtekintés, és 1285 Facebook követő), mégis sikergyanús a Dancing Accountant, azaz “A táncoló könyvelő” produkciója.

Ugyan nem zenész, de előadóművész (fellépései is vannak), így van néhány dolog, amit zenészként eltanulhatunk tőle.

1. Márkaépítés

Egy előadóművésznek rendkívül fontos a márkaépítés, aminek szerves része például az öltözék is. A táncoló könyvelő (az igazi nevét nem sikerült megtalálnom) ezt maximálisan kihasználja: az öltözéke karakteres és ami az egyik legfontosabb a márkaépítésben: állandó. Az összes videón szinte ugyanabban a ruhában van.

Más szemszögből nézve: mennyire vagy könnyen megjegyezhető, ha mindig más öltözékben vagy a színpadon?

2. Váratlan

Ez két dologban nyilvánul meg: a merev, “irodista” öltözéket kontrasztba állítja a szabad, laza táncolással. Mennyire lenne érdekes a produkció, ha egy laza, hétköznapi öltözékben (rövidgatyában) táncolna? Semennyire.

A másik pedig a váratlan helyszínek: metró, élelmiszerbolt stb. Mennyire lenne érdekes, ha szokványos helyeken táncolna (mint a másik ezernyi táncos videó)? Színpad, klub, táncterem stb.

Zenész nyelvre fordítva: mennyire érdekes az, amit csinálsz, ha tökugyanazt, ugyanúgy és ugyanott csinálod, ahol másik többezer zenekar? Mennyire tudsz úgy kitűnni a tömegből, a “zajból”?

3. Egy videó nem elég

Zenekaroknál tipikus hiba, hogy évente csak 1-2 klipet csinálnak, ellenben a táncoló könyvelő egy év alatt 60-70 videót feltöltött. A 63.000 megtekintést nem egy videóval érte el, hanem 60 videóval!

4. Egyediség 

Gondold végig, hány ugyanolyan produkció van a városodban, mint a tiéd? Hány ugyanolyan van az országban? És az egész világon (Youtubeon)?

Ezzel szemben hány táncoló könyvelő van a világon? Valószínűleg csak egy.

5. A rajongók bevonása 

A rajongók számának növelése mellett fontos az is, hogy milyen kapcsolatot építesz ki velük. Hogy szorosabb kapcsolat legyen, nem szabad, hogy csak egyoldalú kommunikáció legyen, hanem érdemes bevonni őket. A táncoló könyvelő az egyik videójába bevonta a rajongóit is, amiben ők is táncolnak.

Egy ilyen videó nem csak nagyon jó kapcsolat építés a közönséggel, de a rajongók sokkal inkább megosztják azt, amiben ők is benne vannak.

Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Iratkozz fel, hogy ne maradj le a bejegyzésekről:

E-mail cím:*
Hozzájárulok, hogy hírlevelet kapjak:
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot:*