10 közösségi média szabály zenészeknek

A közösségi média hasznos eszköz egy zenésznek, ha marketingről van szó, azonban néhány alapszabályt érdemes követni, ha eredményt is szeretnénk elérni.

social-media-423857_1280

1. Válaszolj minden hozzászólásra 

Egyszerűnek hangzik, de mégis sokan elhanyagolják. Ha már valaki veszi a fáradságot, hogy írjon neked, akkor az megérdemli a figyelmed. Ha nincs is időd mindig mindenre válaszolni, legalább lájkold a hozzászólását.

2. A weboldalad össze van kapcsolva a közösségi médiákkal? 

A weboldaladon van megosztás gomb, hogy könnyen megosszák az új dalodat, vagy videódat? Ha nincs, telepítsd ezeket, pl WordPress pluginokkal. Ne nehezítsd meg a dolgát, ha valaki meg akarná osztani a tartalmad.

3. Tölts ki minden profilt rendesen a közösségi oldalakon

A Twitter profilodon neked is csak egy tojás figyel? A Facebook borítód neked is üres? Ezek mind elhanyagolt profilra utalnak, ami nem túl szép látvány a látogatóknak. Ezen kívül adj meg minden adatot a zenekarról: weboldal, bio, email, youtube csatorna stb.

4. Ne félj segítséget kérni offline 

A családod, barátok segíthetnek, kérd meg őket, hogy osszák meg a bejegyzéseid, hogy több ember lássa.

5. Ne keverd össze a személyes profilod a zenekari oldallal 

Még mindig vannak, akik nem tudják a különbséget egy Facebook oldal és a személyes profil között. Vagy szoktam látni zenekarokat, akik direkt személyes profilt hoznak létre a zenekarnak, mert így bejelölhetnek embereket. Egyrészt ezt tiltja a Facebook szabályzata, így bármikor törlésre kerülhet az ilyen profil, másrészt egy személyes profillal nem tudsz hirdetni, amivel új rajongókat tudsz szerezni.

6. Kiemelheted az aktívabb rajongókat 

Ha vannak nagyon buzgó rajongók, emeld ki őket, pl “a hét rajongója” címmel.

7. Posztolj gyakran 

Ne tűnj el hónapokra. Ugyan nem kell fölöslegesen posztolgatnod minden nap, de azért rendszeresen legyél jelen.

8. Emlékeztesd az embereket, hogy kövessenek 

Akár koncerten, a színpadon is bemondhatod, hogy hol találnak meg titeket, pl facebook, twitter, instagram stb.

9. Ne csak egyoldalúan posztolj 

Ne csak állandóan magadat promózd, kérdezz is, vagy kapcsolódj be valami beszélgetésbe, például aktuális témákba. Mesélj történeteket, vagy mondj el egy titkot a rajongóidnak.

10. Ne csak autoposztolj 

Bár rengeteg eszköz van ma már arra, hogy automatikusan posztoljunk tartalmat, a valódi emberi kommunikációt nem lehet automatizálni, úgyhogy csak mértékkel használj ilyeneket. A különböző közösségi oldalakra ne ugyanaz a tartalom menjen ki. Más a közösség Facebookon és más Twitteren például.

Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel, megélni a zenélésből? Ne maradj le az új blog bejegyzésekről, iratkozz fel:

E-mail cím:*
Hozzájárulok, hogy hírlevelet kapjak:
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot:*