Általános elképzelés a zeneiparban való siker eléréséről, hogy ahhoz óriási szerencse kell, és egy napon majd hirtelen felkapott lesz a produkció.
Bár ez is megtörténik időnként, erre alapozni nem lehet, ez nem egy stratégia. Ha komolyan gondolod a zenélést, a produkciód tudatos lépésekkel kell felépítened… ami időbe telik.
Néhány lényeges gondolat, ami segít, hogy ne kövesd el ugyanazokat a hibákat, amikkel általánosan találkozni szoktam.
1. Egy személyhez beszélj
Előadóként – érthető módon – a tömegekhez akarsz beszélni. Azt akarod, hogy rengetegen meghallgassák a zenéd, megosszák az ismerőseikkel, eljöjjenek a koncertedre.
De tudnod kell, hogy ugyanazt az üzenetet nem mindegy, hogyan fogalmazod meg. Ha a tömeg helyett egy személyhez szólsz, sokkal több ember figyelmét foghatod meg.
A. “Sziasztok, Köszönjük, hogy eljöttetek a tegnapi koncertre, reméljük legközelebb is találkozunk veletek…”
VAGY
B. “Szia, Köszönjük, hogy eljöttél a tegnapi koncertre, reméljük legközelebb is ott leszel…”
Ugyanaz az üzenet, de mégis mekkora különbség van a kettő között. Ha valaki azt látja, hogy többesszámban beszélsz a tömeghez, akkor tudat alatt azt érzi, hogy nem hozzá beszélsz. A második verzióval viszont biztos, hogy sokkal jobban megfogod a figyelmét.
2. Adj értéket
Másik tipikus hiba szokott lenni, hogy a promó nem a rajongóról szól. “Hallgasd meg a zeném, oszd meg, nézd meg a videónk…” ÉN ÉN ÉN.
Ezek mind rólad szólnak, és nem róluk. Helyette inkább beszélj az előnyökről, hogy mit nyer ő azon, ha megveszi a lemezed / eljön a koncertedre. Miért lesz NEKI ez egy pozitív élmény.
Ne csak magadról beszélj, mindenkinek ez a kedvenc témája… saját maga.
3. Építs kapcsolatokat
Nem csak a klub tulajok, szervezők, vagy más zenekarokkal való kapcsolat fontos, hanem a rajongókkal való kapcsolat is.
Sokan azt hiszik, a nagy számok minden. “Ha egy 50 ezres Facebook oldal megosztaná a zeném, akkor biztosan rengetegen meghallgatnák, és híres lennék.”
Ne csak számokban gondolkodj. A rajongók / követők számánál sokkal fontosabb, hogy milyen kapcsolatot építesz ki velük.
Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Iratkozz fel, hogy ne maradj le a blogbejegyzésekről: