Az egyik legnagyobb mítosz a művészek között, hogy egy igazi művésznek semmit nem kell csinálnia, csak alkotnia. Az elmélet, miszerint ha megépíted, akkor a siker, és a pénz majd idővel jön magától.
Valamilyen oknál fogva ez a téveszme van néhány ember fejében, hogy ha valami jó, akkor az eladja magát.
Az igazság az, hogy a legtöbb híres művész (Picasso, Dali, Madonna, Warhol, sőt Leonardo Da Vinci!) nem csak a művészetük mesterei voltak, hanem annak is, hogyan keltség fel az emberek figyelmét. Igazi márkát építettek maguk köré.
És még egy marketing titok: a legtöbb ember nem a terméket veszi meg, hanem magát a művészt. Picasso ha rárajzolt valamit egy szalvétára, az emberek még azt is megvették. Miért? Nem azért, mert az volt a világ legszebb műalkotása, hanem azért “mert az egy Picasso” volt! Más szóval, ő egy olyan hírnevet épített magának, hogy már bármit el tudott adni.
Természetesen Picasso kiváló művész volt, de emellett egy olyan imidzset teremtett magának, amivel el is tudta azt adni. A legtöbb híres művész megértette annak fontosságát, hogy egyszerre kell művésznek és marketingesnek lenniük. Ezt nem úgy kell érteni, hogy piaci kofaként árulták a cuccukat, hanem úgy, hogy művészként olyan imidzset építettek maguknak.
(Hány olyan zenész van, aki baromi jó, mégis csak küszködik, hogy egyáltalán észrevegyék?)
Szóval Picasso nem csak egy zseniális művész volt, hanem marketing mester is, aki drágábban tudta eladni az alkotásait, mint a konkurenciája. Később rengeteg másik cég/márka vette át Picasso módszerét a prémium/luxus kategóriával. (Porsche, Rolex etc.)
Néhány marketing tipp, amit Picassotól megtanulhatunk:
1. Fel kell ismerned, hogy a művészeted egy vállalkozás.
2. A sikeresen felépített márkák mindig vezető szerepben lesznek, és drágábban tudják eladni a terméküket.
3. Az alkotásoknak jellegzetesnek, egyedinek, különbözőnek kell lenniük a többitől.
4. Érd el, hogy a közönség mindig többet akarjon (= ha minden héten ugyanabban a városban koncertezel, akkor ne csodálkozz, hogy csökken az érdeklődés)
5. A közönség ismerni akarja a művészt, és a történetet mögötte. Miben más ez a művész mint a többi?
Szeretnél több pénzt keresni a zenéddel? Iratkozz fel, hogy ne maradj le a blogbejegyzésekről: