A fiatalabb generáció már nem igazán hallgatja a hagyományos rádiót, ami most már kevesebb bevételt generál, mint a streaming szolgáltatások (Spotify, Deezer stb.). Az emberek most már okos hangszórókat vásárolnak, hogy “jobb” zenéket hallgassanak. Lehet hogy kihalásra ítéltetett a hagyományos rádió?
A Musonomics felmérése elgondolkodtató ebből a szempontból. Néhány összegzés a felmérésből:
- A digitális szolgáltatásokat már többen használják mint a rádiót.
- A Z generáció már inkább a streaminget részesíti előnyben az AM/FM rádióval szemben.
- A fiatalabb generációk főleg Youtube-ot használnak arra, hogy új zenéket fedezzenek fel.
- A digitális szolgáltatások már jelentős bevételeket generálnak.
- Előtérbe kerültek az okos hangszórók.
- A rádiókból hiányoznak azok az innovatív eszközök, amik a streaming szolgáltatóknál megvannak.
Az autógyártó cégek szintén kezdenek átváltani. Az újabb járművekben már könnyedén elérhető a Spotify, a Pandora és az iTunes is. És ez még inkább háttérbe nyomja a hagyományos rádiót.
Az USA-ban az emberek 7%-ának van okos hangszóró az otthonában. A felmérésben a megkérdezettek 67%-a mondta, hogy az okos hangszóró által “jobb” zenéket tudnak hallgatni, mint az AM/FM rádión.